کد خبر : 1557 ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت [ ۵:۳۱ ]
Print This Post Print This Post ذخیره فایل ارسال به دوستان

بهبود اوضاع کسب و کار در گرو تغییر نگرش مدیران است.

یک مشاور کسب و کار گفت: اوضاع کسب و کار در دوره پساتحریم، در صورت تغییر اساسی نگرش مدیران و با به روز رسانی سازمان، استفاده بهینه از فضای مجازی و تبلیغات صحیح و به موقع بهبود می یابد. به گزارش پایگاه خبری سیمای استان و به نقل از ایرنا، آیدین نامدار عصر سه شنبه […]

یک مشاور کسب و کار گفت: اوضاع کسب و کار در دوره پساتحریم، در صورت تغییر اساسی نگرش مدیران و با به روز رسانی سازمان، استفاده بهینه از فضای مجازی و تبلیغات صحیح و به موقع بهبود می یابد.

به گزارش پایگاه خبری سیمای استان و به نقل از ایرنا، آیدین نامدار عصر سه شنبه در همایش ‘مدیریت کسب و کار در پسا تحریم’ که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، افزود: یک سازمان وقتی به روز رسانی می شود که قابلیت تجمیع داده ها و تحلیل بازار، انعطاف پذیری بر اساس نتایج حاصل از تحلیل ها،چابکسازی تصمیمات، کاهش فاصله میان تصمیم تا اجرا، بکارگیری نیروهای متخصص در هر حوزه، ساختار سازمانی انگیزه ساز و نه از بین برنده انگیزه و مدیریت کیفی در آن نهادینه شود.
او همچنین اظهار کرد: کیفیت محصولات و خدمات آن چیزی نیست که تولیدکننده تصور می کند بلکه کیفیت از دیدگاه مخاطبان صحیح و قابل استناد است.
وی همچنین در باره برند گفت: برند برایندی از تمام احساسات، برداشت ها و افکار مخاطب نسبت به محصول است.
این مشاور کسب و کار گفت: در پاره های مواقع باید به فکر بازآفرینی(Rebranding) برند باشیم، زیرا ایجاد تغییرات مثبت در المان های هویتی برند، امری ضروری است.
وی با اشاره به تبلیغات بعنوان یک رکن اساسی در تجارت و کسب و کار امروز گفت: تبلیغات نباید بر اساس تکرار بیش از حد و ایجاد مزاحمت برای مشتری شکل بگیرد بلکه باید برای درست دیده شدن کالا و خدمات استفاده شود.
نامدار با بیان اینکه تبلیغات مانند بال پرواز است، بشرطی که درست و بموقع گشوده شود، خاطرنشان کرد: دیدگاه و تعابیری همچون’تبلیغات نیاز نداریم’،’کیفیت ما تبلیغات ماست’ و ‘تبلیغات هزینه صرف است’ باید از ذهن تولیدکنندگان و مدیران کسب و کار محو شود، زیرا کاملا نادرست و غیر علمی است.
وی موفقیت بسیاری از برندهای کنونی را حاصل استفاده مطلوب از فضای مجازی دانست و افزود: زندگی کنونی انسان ها در این عصر بشدت به دنیای مجازی وابسته شده، بنابراین توسعه بازار با استفاده از قابلیت های فضای مجازی مانند یک وبسایت جامع معرفی کننده خدمات و کالاها بسیار حیاتی و مهم است.
این مشاور برند با بیان اینکه اقتصاد تک بعدی ایران عامل اصلی تاثیرپذیری از تحریم ها بوده است، ادامه داد: زیرساخت های اقتصادی از سال ها قبل مبتنی بر فروش نفت بوده است که خود عامل بزرگی در بروز و افزایش معضلات اقتصادی به شمار می رود.
نامدار تصریح کرد: تحولات محسوس دوران تحریم، تورم و رکود بالا، تغییرات غیرقابل پیش بینی نرخ ارز، دشواری روزافزون صادرات و واردات و کمبود نقدینگی بوده است.
این مشاور کسب و کار افزود: نفت و بانک مرکزی دو مقوله ای است که در زمان تحریم مورد هدف قرار گرفت و از کارافتادن این دو، عرصه صنعت، کشاورزی و تمام صنایع و تجارت کشور را نیز تحت تاثیر قرار داد.
نامدار گفت: تحول در ساز و کارهای تصمیم گیری، تحول در زیرساخت های رقابت در بازار، توسعه اینترنت، تغییر نسل مدیران و کارکنان، از بین رفتن کسب و کارهای کوچک و رونق فروش اینترنتی در دوران تحریم رخ داد که باعث شد ما در بسیاری از آنها به روز نباشیم و بخوبی جلو نرویم.

ارسال دیدگاه

اطلاع رسانی